Geluidsbanden digitaliseren: in de meeste gevallen worden geluidsbanden omgezet naar een bestand in MP3 of WAV formaat en op een usb-stick gezet. Scanpaleis zet beide formaten zonder extra kosten voor u op een usb-stick. Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om de geluidsband op cd te laten zetten. Het nadeel hiervan is alleen dat een cd kwetsbaarder is en minder eenvoudig te kopiëren is.
Ervaring – Scanpaleis is ruim 10 jaar geleden begonnen met het digitaliseren van geluidsbanden. Het resultaat daarvan is dat wij een proces ontwikkeld hebben welke ervoor zorgt dat onze klanten een hoge kwaliteit MP3, WAV en CD’s van elke bandrecorderspoel krijgt. We maken gebruik van de beste bandrecorders en opname-apparatuur en zijn trots op het produceren van de hoogste kwaliteit. Service en garantie – Scanpaleis biedt altijd het hoogste niveau van de zorg voor uw audiotapes. Met ruim 10.000 tevreden klanten de afgelopen jaren mogen wij stellen dat wij service en garantie bieden. Wij zijn van mening dat het veiligstellen van uw herinneringen voor de komende jaren van het grootste belang is. Wij zijn in al die jaren nog nooit één herinnering kwijt geraakt. Uitstekende klantenservice – Wij zijn trots op het toegankelijk zijn voor al onze klanten, en een vriendelijke stem is slechts een telefoontje verwijderd. U kunt eenvoudig contact met ons opnemen via de informatie op onze contactpagina. Ja, natuurlijk, als uw bestelling is voltooid, krijgt u uw oorspronkelijke geluidsbanden samen met uw nieuwe CD’s of usb-stick met digitale bestanden gewoon weer terug. Geluidsband omzetten naar digitaal is niet altijd mogelijk omdat de geluidsband leeg kan zijn. Als de geluidsband leeg is dan brengen wij geen de kosten voor het digitaliseren in rekening. Oude geluidsbanden digitaliseren stopt de veroudering van uw geluidsopnames!Digitaliseren geluidsband naar MP3, WAV en CD
Prijs per geluidsband
Aantal spoelen Spoel 8 cm Spoel 12 cm Spoel 15 cm Spoel > 18 cm
1 €22,50 €27,50 €32,50 €37,50
2 - 9 €20,00 €25,00 €30,00 €35,00
10 - 19 €17,50 €22,50 €27,50 €32,50
20 of meer €15,00 €20,00 €25,00 €30,00
Waarom zou u Scanpaleis kiezen voor het digitaliseren van audiospoelen?
Krijg ik mijn originele geluidsbanden terug?
Wat als mijn geluidsband leeg is?
Overzicht
Welke geluidsdragers digitaliseren wij?
Cassettebandjes
Geluidsbanden
LP & Single
Digital Audio Tape (DAT)
miniDisc
MicroCassette
8-track
Over het formaat geluidsband
Open reel tape voor professioneel gebruik werd voor het eerst ontwikkeld in de jaren dertig in Duitsland, en na de oorlog werd de technologie door Jack Mullin naar Amerika gebracht en commercieel ontwikkeld door Ampex met investering van Bing Crosby. De eerste commerciële bandrecorder (de Ampex Model 200) werd uitgebracht in 1948, en open-reelbandopname was het belangrijkste opnameformaat dat tot eind jaren tachtig door professionele opnamestudio’s werd gebruikt.
Goedkope open reel bandrecorders kwamen rond 1949 op de markt en werden veel gebruikt voor het opnemen van spraak en het afspelen van muziek thuis en op scholen voordat de Compact Cassette het geleidelijk overnam.
Binnenlandse bandrecorders gebruikten ¼-inch tape met snelheden van 1⅞ inch per seconde, 3¾ inch per seconde of 7½ inch per seconde. Hogere snelheden zorgden voor een betere getrouwheid, maar gebruikten meer tape. Haspels waren tot zeven inch in diameter, meestal met plastic haspels, maar er werd ook metaal gebruikt, dat over een spiebaan van ¼-inch, bekend als een cine-spil, paste. De meest voorkomende haspelformaten waren zeven, vijf en drie inch in diameter.
Voorbespeelde open-reel tapes werden in 1952 in Groot-Brittannië geïntroduceerd (in de VS geïntroduceerd in 1949), en bereikten het hoogtepunt van hun populariteit in het midden van de jaren zestig voordat ze werden overschaduwd door 8-Track en Compact Cassette.
Stereofonische open-reelbanden werden halverwege de jaren vijftig geïntroduceerd en gebruikten aanvankelijk twee afzonderlijke monokoppen die verspringend waren, zodat het geluid op elk kanaal een fractie van een seconde uit elkaar moest worden opgenomen. Kort daarna werd een tweesporige stereotapekop geïntroduceerd, dus het geluid was synchroon, maar stereotapes voor dit systeem (‘gestapeld’ of ‘in line’ stereo) waren niet compatibel met het verspringende kopsysteem en opnames moesten aangeven welke stereo systeem dat ze gebruikten. Later in de jaren vijftig werden viersporenkoppen geïntroduceerd die twee stereosporen aan elke kant van de band mogelijk maakten (kwartsporenopnames) en tweesporenopnamen verdwenen in het begin van de jaren zestig.
In de jaren zeventig was er een tijdje quadrafonische open-reelband (zowel blanco als vooraf opgenomen) beschikbaar.
Tegen het einde van de jaren zeventig waren de vooraf opgenomen open-reelbanden echter bijna verdwenen en de definitieve releases waren halverwege de jaren tachtig, gericht op de audiofiele markt.